Heeft u een klacht over een van de medewerkers van onze praktijk, dan heeft u de volgende mogelijkheden om uw klacht kenbaar te maken:
1. Natuurlijk hopen we dat u tevreden bent met uw huisarts en zijn of haar medewerkers. Mochten er problemen zijn dan is het vanzelfsprekend altijd mogelijk hierover te overleggen. U kunt ons een brief sturen of U kunt een gesprek aanvragen met uw huisarts. Mocht u dit heel moeilijk vinden, kunt u ook een gesprek met een van de andere huisartsen in de praktijk aanvragen.
2. Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.
Voor klachten over de huisartsenpost raden we u aan eerst de website van deze instelling te raadplegen: www.huisartsenpostenwestbrabant.nl
3. Naast de hierboven genoemde mogelijkheden zijn er ook nog andere instanties waar u terecht kunt met een klacht over uw huisarts, bijvoorbeeld het Medisch Tuchtcollege. Ook hebt u de mogelijkheid naar de burgerlijke rechter te gaan.